Tweede snoeidag groot succes

Op 4 november werd de tweede snoeidag gehouden, 17 buurtgenoten hadden zich aangemeld om het groen in de buurt flink aan te pakken. We hebben ons dit jaar vooral gericht op de zogenaamde ‘Sleutelvijver’ die ligt tussen de huizen aan De Eiken en die aan de Waldadrift. De bestrating was hier begroeid met mos, de struiken waren erg groot geworden en er stond veel riet. Met vereende krachten is alles weer helemaal netjes geworden al zijn er nog meer plekken die we aan kunnen en willen pakken.

We zijn ook in het Geert Reinderspark aan de slag geweest, daar zijn we bezig geweest met de groenstrook naast huisnummer 83. Er zijn zaailingen gekapten bosjes uitgedund zodat het weer een net en licht geheel is geworden.

De koffie en lunch werden prima verzorgd door mevrouw Verstraete en Suze Welling, nogmaals onze dank hiervoor!

De gemeente had ook deze keer weer gereedschap (zoals een bosmaaier, beugelzagen en waarschuwingsborden) beschikbaar gesteld en zij hebben al het snoeiafval voor ons afgevoerd. Deze samenwerking bevalt beide partijen prima: als bewoners hebben we een gezellige dag en maken we de buurt netter, voor de gemeente scheelt dit werk omdat de dingen die wij aanpakken vaak arbeidsintensief zijn en de gemeente hier niet aan toe komt. Komend voorjaar willen we weer een snoeidag gaan houden (voordat al het groen uitbot), dan willen we onder andere het groen bij de parkeerplaats naast de bushalte aan De Waldadrift aanpakken.